У багатьох будинках є нежитлові приміщення, що не належить до житлового фонду і є самостійними об’єктами нерухомого майна. Ця нерухомість, яка юридично не передбачає можливості проживання людей, здебільшого розрахована на використання у комерційних цілях.
В рамках приватизації частину таких приміщень на аукціон через систему Prozorro виставляє Фонд державного майна, а частину — органи місцевого самоврядування. Власником цих квадратних метрів може стати будь-хто, тому, навіть якщо ви не займаєтеся бізнесом, але мрієте про це, нежитлові приміщення можуть стати привабливим активом для старту власної справи.
Крім цього, новий власник може переробити приміщення на власний розсуд та відповідно до свого капіталу. Розповідаємо, на що можна перетворити нежитлові приміщення на цокольних поверхах та чи будуть вони приносити прибуток.
Квест-кімнати сьогодні є вигідним бізнесом, який набирає величезної популярності в Україні. За даними квест-компанії «Quest Room», в різних містах країни створено понад 800 квест-кімнат від понад 130 квест-провайдерів. Найбільше їх працює в столиці — близько 170, далі йдуть Одеса, Харків, Дніпро та Запоріжжя.
Люди завжди прагнуть хліба та видовищ, а добре продумані квести — хороший спосіб забезпечити потребу в гострих відчуттях. То чому підвальні приміщення — ідеальний варіант для створення кімнат із загадками?
Перш за все, такі приміщення ідеально підходять для створення кімнат у жанрі «горор», який є одним з основних у цій сфері розваг. Для створення атмосфери кімнати потрібно буде зробити мінімальний косметичний ремонт та завезти необхідний реквізит.
Кошти підуть на встановлення комунікацій, на облаштування рецепції, зони очікування для клієнтів та вбиральні.
У приміщеннях з невеликою площею вигідно відкривати копіювальні центри, для яких не потрібна велика кількість квадратних метрів. Утім, доведеться вкласти кошти в ремонт для створення гарного освітлення та забезпечення всього технічного устаткування.
Зазвичай такі центи вигідно розміщувати поблизу бізнес-центрів, навчальних закладів або у густонаселених житлових районах. Якщо площі приміщення більш ніж достатньо, її можна використати під склад або магазин з товарами для поліграфії.
Доволі часто нежитлові приміщення перетворюють на заклади громадського харчування. У Львові, наприклад, саме у підвальному приміщенні знаходиться відомий ресторан «Криївка», а в столиці — безліч барів. Це може стати перспективним бізнесом, особливо якщо такі приміщення мають вигідне місцезнаходження. Якщо тематика закладу — лофт, нуар або ж щось атмосферне, то підвальні приміщення стануть ідеальним варіантом для створення відповідної атмосфери.
Відкрити заклад громадського харчування складніше, оскільки потрібно, щоб були дотримані всі санітарні норми. Також для цього необхідно буде закупити відповідне обладнання та провести зонування приміщення, а також обладнати окремий вхід і евакуаційний вихід та пандус.
У підвальному приміщенні можна розмітити точку видачі або прийому різних товарів та використовувати квадратні метри як склад. Усе залежить лише від розмірів: потрібно враховувати, скільки замовлень надходить та чи вистачить площі для зберігання. Для пунктів прийому сировини простіше — у такому випадку ремонтні роботи можна не робити, лише облаштувати місце для роботи та відвести частину приміщення під зберігання.
Для обладнання такого приміщення необхідні будуть мінімальні ремонтні роботи, особливо якщо там вже є всі комунікації, а, отже, і мінімальні витрати з бюджету.
Водночас обраної площі приміщення може не вистачити, або ж, навпаки, її буде більше, ніж потрібно, тому квадратні метри не будуть використовуватися за призначенням.
Реалізація цього виду бізнесу, як і у сфері харчування, потребує значних ремонтних робіт, оскільки необхідно облаштувати робочі місця, забезпечити хороше освітлення та створити всі умови для того, щоб клієнтам було приємно знаходитися в такому місці.
Загалом, доведеться скласти план реконструкції, зробити перепланування, шумоізоляцію та встановити кондиціонери, а також вентиляційну систему.
Щоб створити будь-який високоприбутковий бізнес, необхідно регулярно оцінювати стан ринку на поточний момент часу. Попит споживачів постійно змінюється, тому знайти правильну нішу для реалізації власних бізнес-ідей можна тільки за результатами аналізу ринку безпосередньо перед створенням пропозиції.
У будь-якому бізнесі існує ступінь ризику, утім детальна попередня підготовка та правильний підхід дозволять використати нежитлові приміщення з розумом та максимальною вигодою.
Переглянути нежитлові приміщення, які наразі виставили на торги через систему Prozorro можна на торговому майданчику pro.invest.ua.