Естонська компанія Bolt оголосила про найбільший в своїй історії раунд фінансування – компанія залучила €628 млн. Після останнього раунду інвестицій, у серпні 2021 року, оцінка компанії зросла майже вдвічі – з €4,19 млрд до €7,4 млрд.
Інвесторами виступили Sequoia Capital і Fidelity, Whale Rock, Owl Rock, D1, G Squared, Tekne, Ghisallo та інші.
Залучені інвестиції будуть спрямовані на подальше масштабування наявних продуктів компанії та прискорення переходу від особистих автомобілів до сервісів каршерингу в містах. Крім того, компанія розширюватиме свій сервіс швидкої доставки Bolt Market із «темних кухонь». Він уже працює в 10 країнах, а у 2022 компанія планує відкрити сотні нових майданчиків.
Найближчим часом Bolt не планує повторювати долю головного конкурента Uber і публічно розміщувати акції.
Bolt – естонська компанія, яка надає послуги пошуку, замовлення й оплати поїздок на автомобілі, мотоциклі або оренду електросамокатів через однойменний мобільний додаток. Існують 2 застосунки: для пасажирів і водіїв.
Компанію у 2013 році заснував Маркус Вілліг (на той час 19-річний студент) з метою об'єднати усі служби таксі Талліна і Риги в одну платформу. Сервіс було запущено в серпні 2013, а 2014 року почалося охоплення закордонних ринків
Вперше цей сервіс зайшов на український ринок у вересні 2016 році в Києві, але не витримав конкуренції з Uber і Uklon.
Після отримання 175 мільйонів доларів інвестицій, Bolt повернувся до України в червні 2018 з агресивною маркетинговою стратегією, 50% знижками, промокодами та акціями для водіїв. А вже 4 грудня 2018 року сервіс розпочав працювати у Харкові.
Згодом компанія Bolt стала серйозним конкурентом Uber, кинувши виклик американському гіганту таксі на таких ключових ринках, як Лондон і Париж. З того часу вона розширилась до кількох інших напрямків бізнесу, що включає онлайн-доставку їжі та продуктів, а також електронні скутери.
"Міста все частіше бачать, що вони хочуть перейти від володіння приватним автомобілем до райдшерингу та інших варіантів "загальної мобільності", таким як електричні скутери та каршеринг", – сказав Маркус Вілліг.
Вілліг зазначає, що інвестори починають усвідомлювати цінність «супердодатку» – концепції, яка об'єднує кілька сервісів на одній платформі. Ця тенденція особливо популярна у деяких частинах Азії, але у Європі та Північній Америці вона розвивається повільніше.
У компанії Bolt наразі є 100 мільйонів клієнтів у 45 країнах Європи та Африки.
Читайте також: Німецька компанія Delivery Hero придбала 39,4% акцій Glovo